رسانه های اجتماعی و پزشکی گروه رادیب-دراگمد
حرفه گرايان و دست اندكاران امر بهداشت به قدرت رسانه براي بهبود و ارتقاي سلامت جامعه پي برده پایگاه اطلاع رسانی و رسانه ی تخصصی دارویی ایران اند. استراتژي هاي رسانه اي از جمله حمايت رسانه اي، تبليغات معكوس، ارتباطات مخاطره، بازاريابي اجتماعي و بويژه ارتباطات از طريق منابع معتبر، همگي استراتژي هاي سلامت جامعه را حمايت ميكنند و جز فعاليت هاي مهم سلامت همگاني به شمار ميآيند. سازمان هاي سلامت با كمك مهارت هاي رسانه اي ميتوانند به توانايي هايشان براي چهارچوب بندي كردن پيام ها اطمينان پيدا كنند و در استفاده موثر از رسانه به درستي عمل نمايند. در ادامه با بررسی آمار استفاده از بستر های دیجیتال در حوزه سلامت، میزان اهمیت و تاثیر آن در سلامت افراد را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم. اما باید قبل از انجام هر گونه جراحی زیبایی اطلاعات کاملی در خصوص روند انجام جراحی، تغییرات حاصله، عوارض جراحی زیبایی و از همه مهمتر چگونگی تشخیص و انتخاب بهترین جراح زیبایی بدست آورید.
- کلیه حقوق این سایت متعلق به دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه می باشد.
- بدون اخذ مجوز کتبی از “مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی” پیگرد قانونی دارد.
- اهميت اين مهم بايد در برنامه هاي آموزش سلامت و كمپين هاي تبليغاتي، حمايت رسانه اي و حتي فعاليت هاي آموزش سلامت لحاظ شود (Kline، 2006).
- علاوه بر شكل دادن باورها و ادراكات، نمايش هاي رسانه اي ميتوانند توليد معنا كنند (Lupton، 1999).
- کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می باشد.
- این سامانه، زیرساختی است که از طریق آن دورههای آموزشی غیرحضوری سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران در اختیار جامعه پزشکی قرار میگیرد.
به گزارش ایلنا از ساری،دکتر سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دیدار با عـلی صادق مقدسی مدیر کل صداو سیمای مرکز مازندران در خصوص تعامل بیشتر در حوزه سلامت به بحث و تبادل نظر پرداخت. با پيدايش اينترنت و وب سايت هاي شخصي، در رفتار جستوجوگري اطلاعات سلامت افراد تحولات عظيمي صورت گرفته است. گفتمان سلامت در اينترنت به دليل پويا و تعاملي بودن آن متفاوت از گفتمان سلامت در رسانه هاي سنتي است. كميت و كيفيت اطلاعات سلامت در رسانه اينترنت نيز از كميت و كيفيت اطلاعات سلامت در رسانه هاي سنتي متمايز است. تعاملي بودن اينترنت فرد را در مديريت اطلاعات خود بيشتر درگير ميسازد. علاوه بر اين، ناهمزماني اينترنت به جستوجو كننده اطلاعات سلامت اجازه ميدهد تا هر زمان كه بخواهد اطلاعات را ذخيره سازد يا مورد بازديد قرار دهد.
جستوجوي اطلاعات ميتواند در محيطي اتفاق بيافتد كه در آن منابع مختلف اطلاعاتي وجود داشته باشد و جستوجو كننده اطلاعات براي رفع نياز اطلاعاتي خود از ميان منابع متعدد يك يا تعداد بيشتري منبع اطلاعاتي را آگاهانه انتخاب كند. منابع اطلاعات سلامت به دو گروه منابع رسمي و غير رسمي تقسيم ميشوند. پزشكان و افرادي كه فراهم كنندگان سلامت هستند از نمونه هاي منابع رسمي به شمار ميآيند و از ميان منابع غير رسمي ميتوان به اعضاي خانواده و رسانه هاي جمعي مرسوم و نوين اشاره كرد. در ميان منابع غير رسمي رسانه ها بويژه رسانه هاي نوين نقش مهمي را در گسترش اطلاعات سلامت ايفا ميكنند(Hardey، 1999). نتايج تحقيقات نشان ميدهد كه رسانه ها در زمره منابع ثانويه اطلاعات سلامت به شمار ميآيند. در كشورهاي پيشرفته از ميان منابع ثانويه اطلاعات سلامت، وب سايت ها در جايگاه اول و رسانه هاي جمعي جايگاه هاي بعدي منبع سلامت را به خود اختصاص دادهاند (Global Health Survey، 2011).
نقشه
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی می باشد. مجله جراحتو، رسانه تخصصی در زمینه زیبایی و پزشکی و یکی از پربازدیدترین وبسایت ها در زمینه معرفی بهترین پزشکان، جراحان و کلینیک های زیبایی تهران و سایر شهرهای ایران می باشد. ما در رسانه جراحتو سعی می کنیم با تولید محتوای باکیفیت و کاربردی برای شما عزیزان، بهترین و مجرب ترین پزشکان هر حوزه را معرفی نماییم. در این راستا بانک جامعی از اطلاعات بهترین پزشکان و مقالات زیبایی و سلامت را برای شما عزیزان آماده نموده ایم. هدف ما در رسانه آنلاین پزشکی و زیبایی ارائه به روزترین و بهترین مطالب پزشکی و زیبایی در دنیا است. هر چه تعامل در اطلاع رسانی موضوعات بهداشتی و درمانی از طریق رسانه ها بیشتر شود مردم از ثمرات آن بیشتر بهره مند خواهند شد.
دیدار اصحاب رسانه با پرستاران مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی مراغه به مناسبت روز پرستار
توان نتیجه گرفت شکاف آگاهی و شکاف سواد بهداشتی در بین مخاطبان مشهود است. ۱۲.۳ درصد افراد آن را بسیار موثر ارزیابی کردند، که این ارقام به خودی خود بیانگر تاثیر فراگیر بستر های دیجیتال در ارتقای آگاهی و دانش سلامت افراد می باشد. کاربر گرامی، به منظور نمایش صحیح و سریعتر وب سایت دانشگاه، از مرورگرهای کروم، فایرفاکس و نسخه های جدیدتر اینترنت اکسپلورر استفاده نمایید. بیش از 260 مشتری، از جمله کارفرمایان، شرکت های Fortune 500، طرح های بهداشتی، و دولت های ایالتی و محلی. بیش از 4,500 کارمند در سطح ملی که به بیش از 40 میلیون نفر خدمت می کنند. کوررنگی یک بیماری اختلال ارثی است که در آن فرد قادر به تشخیص یک یا برخی رنگها نمیباشد.
نمايش هاي رسانه اي، باورها و ادراكات افراد از بيماريها و سلامت را مي سازند يا بر آنها تاثير ميگذارند و اين باورها و ادراكات به نوبه خود رفتار سلامت فرد را تحت تاثير قرار ميدهند. مسائل سلامت كه در رسانه ها به نمايش گذاشته ميشود به سرعت ميتواند نگرش مخاطب را تغيير دهد. علاوه بر شكل دادن باورها و ادراكات، نمايش هاي رسانه اي ميتوانند توليد معنا كنند (Lupton، 1999). تصاوير، كلام و گفتمان رسانه بر نحوه نگريستن به مسائل، مفاهيم و حتي موجودات انساني تاثير ميگذارد.اينكه ما بيماري و فرد بيمار را چگونه بنگريم كاملا تحت تاثير قالب و چهارچوبي است كه رسانه با كمك آن، بيماري و فرد بيمار را به ما معرفي مي كند. حتي رسانه ميتواند ايدئولوژي خود را در چهارچوب بندي كردن موضوعات سلامت دخيل سازد يا اينكه صرفا در راستاي تامين منافع ايدئولوژيك خود به ارائه اطلاعات سلامت بپردازد.
نخستین شورای رسانه و سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت به دانشگاه علوم پزشکی قم تعلق دارد. سفر زوج پرستار شاغل در دانشکده علوم پزشکی به مشهد مقدس تکریم و تجلیل از کادر درمان و مدافعان سلامت از اولویت های اصلی این دانشکده می باشد. ولنجک، میدان شهید شهریاری، بلوار دانشجو، خیابان شهید اعرابی (طالقانی)، جنب بیمارستان طالقانی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ساختمان شماره۲، طبقه دوم. در رسانه آنلاین پزشکی و زیبایی؛ با همراهی پزشکان و جراحی زیبایی سعی نموده ایم تا با افزایش اطلاعات، شما را در این انتخاب مهم همراهی کنیم. رئیس دانشگاه در نشست خبری، به ارایه گزارش عملکرد چهار ماهه دانشگاه، برنامه افتتاح چند بیمارستان جدید، برنامه احیای شبکه های بهداشتی و گسترش برنامه های توسعه و تحقیق دانشگاه پرداخت.